30 Mart 2011

Ben Efkaftayken

Hatta o kadar eskiye gitmeye gerek yok, bir kaç  sene öncesine kadar Garson dum ben. Kibarca servis elemanı :) Anneme sinir krizleri geçirtecek maceram şöyle başladı;

      Anne:  Bu sene sınava gireceksin kızım istediğin bir lise var mı ?
      Ben: Ben Turizm Otelcilik okuyacağım anne.
Anne düşünür ,e güzel meslek Otellerde çalışır resepsiyonist, Halkla İlişkiler temsilcisi,Satış bölümü felan en kötü Seyahat acentasında çalışır saati de belli olur en azından süper.
Neyse 2 yıl geçer ,ben okulu kazanmış 2. sınıfa kadar gelmişim bölüm seçeceğim eve bölüm seçme kağıdı ile geldim.
       Anne: Damla şimdi Seyahat mi seçeceğiz ,Resepsiyon mu ?
       Damla : Ne seyahati, ne Resepsiyonu ben Servis okuyacağım ...
       Anne:  Aman allahım Hizmetçi ruhlu bi evlat yetiştirmişim.
evet tepki bu oldu kabullenip toparlanması zor oldu ama alıştı. Sonuç 4 yıl okuyup Diplomalı Garson oldum .  Kardeşimin aynı okulu kazanıp Aşçı olma isteğini anneme açıkladığı dönem ayrı bi hikaye hiç girmiyorum :) İyileştirilmiş yüz ifadesi bak şekil 1a.
Amaç insanlığa hizmet etmek ,masa başında oturmadan bir sürü insan tanımak , eğlenerek çalışmak , mutlu ,aktif bir iş yapmak. Ama bazı insanlar var ki ne mümkün  Neyse ki ben paçayı sıyırdım Allah geri de kalan Garson arkadaşları ;
  • Roka salatasını rokasız isteyen müşteriden
  • Az Pişmiş et isteyip bunun içi kanlı kalmış diyen müşteriden
  • Ayran var mı ? Evet cevabı alınca ben bi diet kola alayım buzlu diyen müşteriden :)
  • Tabağını son lokmasına kadar sıyırıp Beğendiniz mi ? sorusuna makarna diri kalmış kıyır kıyır sosu da tatsız dı zaten diyen müşteriden
  • Oturduğu masayı beğenmeyen yan taraftaki masaya söylermisiniz yer değişelim  diyen müşteriden korusun .
         
          AMİN :))






Ve daha aklıma şuan gelmeyen bir sürü madde var ,Çok komik insanlar oluyoruz bazen cidden .
Sevgiler

3 yorum:

  1. Bende otelciliği istememe rağmen saatlerin düzgün olması nedeni ile acentada başladım. Eskiden iç pazarda çalışıyordum, Kıbrıs'a otele gönderdiğim bir misafir ordan beni arayıp kapalı havuzda su olmadığını söylemişti. İstanbul'dan ne yapabilirsem resepsiyona inse sorunu daha rahat çözebilirdi ama beni seçmiş :))

    YanıtlaSil
  2. Hahaha çok güldüm :)) Ama şuan gülebiliyor insan o an duyduğunda dumur oluyorsun ...

    YanıtlaSil
  3. :)eğlenceli bir meslek olmasına rağmen kesinlikle insanlarla uğraşmanın en zor şey olduğunu düşünüyorum ..

    YanıtlaSil

Bi yorumunuz varsa alırım.



Special design for Keşke Gerçek Olsa by GeCe